ایران با جریان‌های ناامنی‌ساز مقابله می‌کند/ آمادگی ایران برای ارسال تجهیزات نظامی به لبنان

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حمایت از ملت و دولت لبنان و کمک به تجهیز ارتش لبنان برای مواجهه با جریان‌های داعش و تکفیری تروریستی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار   دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع کشورمان، عصر امروز در نشست خبری مشترک با «سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان اظهار داشت: در طول سه روز اقامت وزیر دفاع لبنان مسائل منطقه‌ای و تحولاتی را که موضوع امنیت منطقه را در بر می‌گرفت مورد بررسی و پیگیری قرار دادیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز جریان تکفیری صهیونیستی مورد توجه همه کسانی است که دغدغه امنیت منطقه را دارند.

وی ادامه داد: این جریان‌ها یک تهدید برای منطقه محسوب می‌شوند که با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه دست به جنایت‌های ضد انسانی و از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای هدف مثل عراق و سوریه می‌زنند و این گروه‌ها به لبنان هم چشم دارند.

سردار دهقان تأکید کرد: این اراده در ایران وجود دارد که با این جریان‌های ناامنی‌ساز مقابله کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: لبنان به‌‌عنوان یک کشور اثرگذار منطقه‌ای در حوزه‌های مختلف ازجمله امنیت، در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: از همین منظر حمایت از ملت و دولت لبنان و کمک به تجهیز ارتش لبنان برای مواجهه با جریان‌های داعش و تکفیری تروریستی در دستور کار قرار گرفته است.

دهقان اضافه کرد: از همین رو مجموعه‌ای از اقلام که به ارتش لبنان برای مقابله با گروه‌های تروریستی کمک می‌کند را در اختیار لبنان قرار خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه این تجهیزات آماده ارسال است، گفت: بر اساس نیازمندی‌هایی که لبنانی‌ها اعلام خواهند کرد این تجهیزات را ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: ما همچنین آمادگی داریم برای تجهیز، آموزش و انتقال تجربیات به ارتش لبنان کمک کنیم؛ البته این اقلام باید پس از گذراندن مراحلی به تصویب دولت لبنان برسد.

سردار دهقان در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه این اقلام چه نوع تجهیزاتی را شامل می‌شود، گفت: این تجهیزات عمدتا زمینی و برای مقابله با گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تجهیز کرانه باختری اظهار داشت: تجهیز کرانه باختری و اقلامی که به لبنان ارساتل خواهند شد دو مقوله جدا هستند. آنچه رهبر معظم انقلاب اعلام کردند سیاست کلی کشور است و دستگاه‌های ذی‌ربط حتما وظایف مربوط به خود را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: امروز جریان مقاومت از استعداد و توانایی قابل قبولی برای مقابله با دشمن صهیونیستی بهره‌مند است، ولی این سیاست اعلام شده ما است که از جریان‌های مقاومت در هر کجا که لازم باشد حمایت کنیم.

سردار دهقان درخصوص ارسال تجهیزات دفاعی به سایر کشورها نیز گفت: تجهیزات دفاعی ما طبق نیاز کشورهای مختلف و طبق قرارداد ارسال خواهد شد، اما تجهیزات ارسالی به لبنان کمکی به این کشور برای مقابله با تروریست‌ها است. آنچه که ما در اختیار می‌گذاریم یک اقدام فوری برای مقابله با گروه‌های تروریستی است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا